Sociale kaart Invis
DE VEELZIJDIGE DIGITALE SOCIALE KAART
Sociale kaart Invis is dé oplossing voor gemeenten die hun inwoners een goed doorzoekbaar overzicht willen bieden van organisaties en voorzieningen in de gemeente. Zo kunnen inwoners zelf aan de slag met hun hulpvraag. De digitale sociale kaart Invis is ook een handig middel om aan te geven welke organisaties door de gemeente gecontracteerd zijn. Zo maakt u dit inzichtelijk voor zowel inwoners als professionals. Wat Invis biedt:
- Overzicht van organisaties én hun diensten
- Gegevens gegarandeerd elk half jaar gecontroleerd
- Simpel activiteiten toevoegen en tonen in online agenda
- Elkander verzorgt de opbouw van de digitale sociale kaart
Dus weg met Excel, pdf-bestanden en papieren gidsen: alle organisaties presenteren hun gegevens online. Zo zijn ze makkelijk aan te passen en snel te doorzoeken. En het grote voordeel: u bent niet degene die de gegevens bij hoeft te houden! Bent u op zoek naar een sociale kaart voor uw gemeente? Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!
Invoer & controle
De organisatie beschrijft haar producten en diensten, Elkander controleert.
Actueel houden
De organisatie beheert zelf de gegevens via Invis, zodat de gegevens actueel blijven.
DE VOORDELEN VAN INVIS
GEDETAILLEERDE GEGEVENS OVER PRODUCTEN EN DIENSTEN
Meer dan alleen naam, adres, woonplaats
De sociale kaart bevat natuurlijk adressen en contactgegevens van organisaties. Maar Invis biedt meer: organisaties kunnen hun producten en diensten invoeren, van fysiotherapie tot speeltgoeduitleen. Invis is hiermee de meest gedetailleerde sociale kaart voor het sociale domein.
ACTIVITEITEN IN DE BUURT MAKKELIJK VINDBAAR
Een goed gevulde agenda met behulp van de sociale kaart
Via Invis kunnen organisaties ook simpel hun activiteiten bekend maken, denk aan cursussen, een dagelijkse koffie-inloop, straatspeeldag of een klusdag in de speeltuin. Alle activiteiten bundelen wij in de agenda op uw website. Een activiteitenagenda kan ook als widget worden gekoppeld aan andere websites, bijvoorbeeld een wijkwebsite.
HET HELE SOCIALE DOMEIN IN KAART GEBRACHT
Invis past in elk online portaal voor het sociaal domein
Invis biedt een podium aan allerlei organisaties die actief zijn in het sociaal domein. Van jeugdhulp tot Wmo-ondersteuning, hulp bij participatie, vrijwilligerswerk en buurtinitiatieven. Daarmee is de sociale kaart geschikt om te gebruiken in allerlei websites voor het sociaal domein: een Wmo-website, CJG-website, wijk(team)website, de gemeentelijke website of een digitale gemeentegids.
INVIS EN DE BIBLIOTHEEK
Meer doen door samen te werken
Elkander werkt samen met de Koninklijke Bibliotheek. Dat betekent dat Invis als sociale kaart goed te integreren is met informatiediensten vanuit de bibliotheek.
WAAR IS INVIS?
Al zo’n 40 gemeenten hebben Invis als sociale kaart. Bekijk het overzicht van plaatsen waar Invis actief is.
MEEDOEN AAN INVIS
Wilt u uw organisatie aanmelden voor de sociale kaart? of bent u al deelnemer aan Invis? Lees hier meer over het systeem.
NUT EN NOODZAAK VAN DE SOCIALE KAART
Wat is een sociale kaart en waarom is een goede digitale sociale kaart voor elke gemeente een aanwinst in het sociaal domein? We leggen het uit in deze blog!
OVER INVIS
Dank voor de deskundige betrokkenheid bij het aanpassen en updaten van onze sociale kaart! Het is heel overzichtelijk en mooi geworden.
De Servicedesk van Elkander biedt fantastische dienstverlening!
In de nieuwe website worden verenigingen en bedrijven eraan herinnerd dat ze hun gegevens actueel moeten houden. Dat vind ik heel waardevol.
Baarn maakt vanaf voorjaar van 2018 gebruik van PitBaarn.nl. De website is zeer overzichtelijk, bevat veel actuele informatie met koppelingen naar lokale organisaties en bedrijven via de sociale kaart Invis.